Langue orale TD
Licence Langues, littératures et civilisations étrangères et régionalesParcours Études anglophones

This course is designed not only to help students improve their spoken English abilities but also to refine their listening comprehension skills and gain insight into diverse Anglophone cultures. While the syllabus and assessment are standardized across all classes, the actual content may vary slightly depending on the individual teacher.

The course focuses on two main goals: helping students understand spoken language at its natural speed, encompassing a range of accents, and improving their ability to produce fluent English. Emphasis will be placed on comprehending factual details as well as identifying presuppositions, implications, and discursive manipulations within the spoken discourse.

Macro-compétence : s’exprimer à l’écrit et à l’oral de manière appropriée à la situation en français et dans la langue étudiée.

- comprendre un discours long même en langue non standard et dans différents accents anglophones et saisir les attitudes implicites et des relations entre les locuteurs
 - comprendre et reformuler les arguments d'un discours complexe sur des sujets concrets ou abstraits
 - écrire des rapports courts qui rendent compte d’informations factuelles et implicites
 - prendre la parole et participer effectivement à des séminaires