Managing Institutional Websites and Social Media

Managing Institutional Websites and Social Media
Master Langues étrangères appliquées (LEA)Parcours Caweb : communication web multilingue (EAD) (SFC)

Catalogue2024-2025

Description

The goal of this course is to place students in a highly professional, hands-on situation where they will be fully responsible, as a team, for maintaining, updating and improving a real institutional website, under the supervision of specialized professionals. This will include running the social media and developing and implementing a digital marketing strategy for an academic program. 

Compétences visées

  • Applying Project Management principles

  • Defining a marketing strategy to meet the goals for a website

  • Implementing that strategy, measuring its impact an adjusting it to perform better as the year progresses

  • Maintaining the activity on the website (contentwriting and updating, blog posting)

  • Maintaining and running social media accounts

  • Improving SEO

  • Reaching new audiences and increasing conversion on the website

MCC

Les épreuves indiquées respectent et appliquent le règlement de votre formation, disponible dans l'onglet Documents de la description de la formation.

Régime d'évaluation
CT (Contrôle terminal, mêlé de contrôle continu)

Évaluation initiale / Session principale - Épreuves

LibelléType d'évaluationNature de l'épreuveDurée (en minutes)Coéfficient de l'épreuveNote éliminatoire de l'épreuveNote reportée en session 2
Travaux pratiquesLangue utilisée pour l'épreuve : Anglais
CCA1

Seconde chance / Session de rattrapage - Épreuves

LibelléType d'évaluationNature de l'épreuveDurée (en minutes)Coéfficient de l'épreuveNote éliminatoire de l'épreuve
Travaux pratiquesLangue utilisée pour l'épreuve : Anglais
CTA1